BOLOGNA , ORASUL "ROSU"




            Era inceputul lunii decembrie. Orasul natal este frumos impodobit si pregatit pentru sarbatorile de iarna. Tocmai ce ma reintorsesem dintr-o frumoasa vizita la Hanover si Minden, doua orase ale Germaniei care deja intrasera de ceva vreme  in "spiritul Craciunului", datorita faptului ca targurile de Craciun, la ei, isi deschid portile mult mai devreme decat in Romania.
            Asadar, am prins "gustul" sarbatorilor de iarna si imi doream nespus de mult ca timpul sa treaca repejor si sa impodobesc bradul, cu colinde pe fundal, lumanari, poate chiar un pahar de vin.
            Desi am fost nerabdatoare sa decorez bradul, parca toata atmosfera asta de dinaintea Craciunului ma obosea. Toata treaba asta cu sarbatorile de iarna , fuga dupa cadouri, golirea buzunarelor pe bucate si diverse cumparaturi, trafic infernal, etc., m-au facut sa imi doresc, sa evadez de Craciun undeva departe, dar sa fie un loc apropiat sufletului meu, fiindca totusi nu voi fi acasa cu familia. Si unde as putea sa ma simt la fel de primitor  daca nu in Italiaaaa! Normal!
             Imi doream de mult sa vad Bologna. Sa vad orasul "rosu". "De ce sa nu mananc paste Bolognese de Craciun", mi-am zis? Si am rezervat repejor bilete de avion pentru data de 24 decembrie, cazare in zona centrului vechi,  planuirea vizitei la Florenta, daca sunt prin preajma, doream sa  vad orasului familiei de Medici si "preferatei" mele Caterina de Medici.
             Este data de 24 decembrie si intr-o ora si jumatate am aterizat pe aeroportul Bolognei, situat la 6 km de centrul orasului. De la aeroport aveti ocazia sa luati autobusul spre centrul orasului, autobus care circula foarte des, cred ca din 10 in 10 min.
            Trebuie sa precizez ca in momemntul in care am plecat spre aeroportul Clujului, undeva in jurul orei 3 dimineata, ningea ca in poveste, era frig, dar nu conta, era mirific. O data ajunsa in Bologna, pe la ora 9,10 dimineata, soarele stralucea pe cerul albastru si imi incalzea obrajii ceea ce m-a facut sa cred ca e primavara, fiindca erau 8 grade si caciula mea cu blana tindea sa ramana in bagaj pentru tot parcursul vacantei. Sad... :))





                Am dat fuga la cazare. Am optat pentru o pensiune, dupa cum spuneam apropiata centrului istoric, fiindca de fiecare data cand aleg sa vizitez un loc, vreau sa il iau la picior, evit transportul in comun sau de orice fel, cat pot. By the way, de la gara am ales sa merg pe jos pana la cazare avand in vedere vremea aceea superba ( vreo 2 km jumatate). Am avut cea mai primitoare si calduroasa intampinare. Pe langa faptul ca fost cazati mult mai repejor decat ne-am asteptat, in jurul orei 11, in camera ne-a intampinat Mos Craciun. :D  The best feeling pentru ajunul Craciunului! Un mini cadou! :D

 



   


 
Biserica Santa Maria di Servi
si tarabele cu decoratiuni si dulciuri









 Basilica di Santo Stefano


















Dupa cazare am ales sa luam masa, iar mai apoi sa colindam strazile Bolognei pana la epuizare. Am luat pranzul in 24 decembrie, dupa mici emotii fiindca restaurantele erau inchise pana la ora 12:00. 










Apoi, am luat-o spre centrul istoric trecand de una din portile vechiului oras, Porta San Vitale. In zare deja se pot observa cele doua turnuri celebre.
 







Ne apropiem de Piazza Maggiore , spre fantana lui Neptun, Bassilica San Petronio.


































 Nu cumva sa ratati "Mica Venetie" a Bolognei, care se alfa pe strada "Via Piella".




 





Ia uitati ce de bunatati












E momentul sa manacam ceva in Ajunul Craciunului, asta dupa ce ne-a cam curs saliva pe langa vitrine.


  Seara de Craciun s-a terminat cu o plimbare inspre cazare, un dus cald si tolaneala in patul confortabil in casuta noastra provizorie din Bologna, alaturi de un vin specific zonei si anume " Lambrusco" , un vin rosu frizzant, de altfel vinul rosu preferat de mine. 


Buna dimineata Bologna, e ziua Craciunului, iar  aici e un fel de Martie!



Dupa micul dejun, mergem spre gara, de unde v-om lua trenul spre Florenta !










 





 
               Ca si paranteza si zic eu ca poate o sa va ajute daca va tenteaza sa va petreceti un Craciun la Bologna, sa tineti seama ca:
 
- in 24 decembrie sunt deschide supermarketurile pana dupamasa tarziu.
 
- sunt restaurante deschise chiar si in seara de Craciun. Mie mi-a fost teama ca voi murii de foame in seara de  Craciun, tinand seama ca nu o sa fiu pe acasa sa ma ospatez cu bucate traditionale, dar nu va faceti griji, o sa aveti unde sa serviti masa.
 
- magazinele cu imbracaminte sunt deschise pana tarziu. Chiar am fost socata sa vad ca lumea face shopping in seara de Craciun. Era ora 21 si forfota din magazine nu inceta. E ciudat! Noi romanii suntem obisnuiti sa ne petrecem seara de 24 decembrie in sanul familiei, sa savuram bucate specifice sarbatorii. Ei, la Bologna lumea face shopping.
 
              Am batut strazile Bolognei pana am facut rani la picioare, o zi intreaga! Nu ai cum sa te plicitisesti de frumoasa arhitectura, de arcadele care acopera trotuarele si va adapostesc de vremea rea, sunt peste 40 km de arcade in tot orasul , ceea ce il face unic, cel putin in Europa, de vitrinele frumos amenajate, de biserici vechi de secole care se inghesuie printre casele colorate.  
 
Daca ajungeti la Bologna, nu ratati:
 
Piazza Maggiore, cele doua turnuri (Due Torri) Asinelli (98m) și Garisenda (47m): Cele doua turnuri inclinate – Garisenda si Asinelli – pe vremuri, cerul Bolognei era brazdat de nu mai putin de 180 de turnuri. Fiecare familie cat de cat bogata se simtea obligata sa isi construiasca un turn deasupra rezidentei… cu cat era mai inalt, cu atat prestigiul familiei era mai mare.
-   Biserica San Petronio
Biserica Santo di Stefano
- Biserica Santa Maria di Servi
 - Via Zamboni, Palatul regelui Enzo, biserica S. Giacomo Maggiore
-  Piazza Nettuno are în centru Fântâna lui Neptun,
- Palazzo Comunale şi Palazzo del podesta- Palazzo Comunale este uşor de recunoscut datorită turnului cu ceas şi respectiv a faţadei dominată de statuia lui Papa Grigore al XII-lea. Palazzo Comunale găzduieşte şi un muzeu de artă, cu lucrări ale pictorilor bolognezi.
Torri Pendenti.
- Teatro Anatomico – construit integral din lemn, este, de fapt, un amfiteatru al universitatii din Bologna, unde se tineau lectiile de anatomie inca din 1638.
- Pallazo Fava - Museo Civico Medievale – centrul orasului provine direct din epoca medievala, asa ca merita sa savurezi atmosfera timpului si in micul muzeu plin cu opere de arta din respectiva perioada.

           Concluzia?! Craciunul poate fi si altfel. Eu consider ca merita sa incercati altceva, sa iesiti din zona voastra de confort, sa experimentati o altfel de conceptie a acestei sarbatori. Ce e drept atmosfera care o aveti in sanul familiei si celor dragi nu se poate compara cu nimic, dar eu pot sa spun ca m-am umplut de pace, m-am relaxat, nu m-am ghiftuit cu mancaruri , din contra am batut la picior peste 15 km/ zi si crdeti-ma, daca o sa trageti linia la final si o sa va calculati, din punct de vedere financiar, cheltuielile, o sa fi ti uimiti sa constati ca poate fi mai putin costisitor sa petreci Craciunul in alta tara fara sa va osteniti cu tot ce presupune pregatirile pentru aceasta sarbatoare.

VA URMA

         

Comentarii

  1. Buna seara. O singura intrebare - 25 decembrie cum este?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu astept sa mi spuna careva .. pe 23,24 ,25 , 26 tot acolo suntem.cu copiii si sunt curioasa daca au luminite ,targ de Craciun..diverse

      Ștergere
    2. Buna ziua deea979. Am fost in Bologna de nenumarate ori dar niciodata in aceasta perioada. In perioada 23-26 decembrie vom fi un grup de 15 persoane in acest frumos oras cu exceptia zilei de 25 cind vom merge la Pisa. O calatorie placuta.

      Ștergere
    3. Imi cer scuze pentru întârziere...Sper ca a- ti avut o experienta si călătorie plăcută.După cum spuneam și în articol ,restaurantele au fost deschise chiar si in seara de Crăciun.In 25 am fost în Florența si erau deschise restaurantele.In piata centrala era organizat un mic targ de Crăciun și un brad împodobit.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

CRACOVIA , ORASUL LEGENDELOR!

LACUL COMO, MILANO SI BERGAMO, PARTE A LOMBARDIEI

BARI, CAPITALA REGIUNII ITALIENE APULIA - partea I

MONOPOLI NU E DOAR UN JOC, CHIAR EXISTA!

UNIVERSUL ALBASTRU IN CROATIA - TROGIR, SPLIT SI OMIS - PARTEA I

BASMUL ORASULUI ALBEROBELLO