Bulgaria, destinație de vacanță




Salutare!

 Mă gândeam la o destinație de vacanță pe care aș putea să o aduc în fața voastră pentru a vă stârnii dorința de a călătorii , să vă prezint o imagine cât mai frumoasă a unor meleaguri descoperite de mine într-o perioadă mai puțin plăcută și anume pandemia. Pe de-o parte însă îi mulțumesc  fiindcă m-a ajutat să descoper această țară și anume Bulgaria, o țară ce are multe de oferit prin prisma turismului și trebuie să recunosc , spre rușinea mea, că nu aș fi descoperit-o dacă nu apărea acest virus.

Așadar, în anul 2020, când condițiile de călătorie erau severe și incerte, în luna septembrie , la sfârșit, am decis să  merg intr-o vacanță în Bulgaria deoarece era singura țară care oferea posibilitatea de a călătorii și a te bucura de un concediu fără  prea multe bătai de cap.

Cu toate că nu eram foarte încântată de idee, fiindca auzisem până în acel moment,  despre litoralul bulgaresc, cum că ar fi o locație "comercială" care nu are prea multe de oferit înafara sejururilor cu all-inclusive și mulți turiști români pe plajele lor. 

Am căutat poze, articole, vloguri , mai exact informații care mi-ar putea stârnii interesul și am și găsit. Am fost uimită de ce am descoperit , dar am devenit și mai impresionata de ceea ce a urmat să văd cu ochii mei.

Fiind începutul lunii octombrie nu îmi făceam mari speranțe în ceea ce privește posibilitatea de a face plajă sau de a ma scălda în apa mării.Căutăm mai degrabă  orașe care au multe obiective turistice , încărcătură istorică,  arhitectură  și cultură pentru a mă plimba in voie și a desluși mistere.

Însă, spre surprinderea mea , am avut parte de o temperatură mai mult decât decentă, respectiv 28-30 de grade C în aer, iar apa mării a fost atât de caldă... încât nu puteam sa refuz o baie printre valuri.Ok..."n" bai în Marea Neagră.

Mi-a atras atenția partea central-sudica a litoralului bulgaresc și am ales să mă cazez  lângă orașul Sozopol pentru a putea colinda zona.

Cazare: 
🌸 "VIP apartaments in Sozopol", ii găsiți și pe Booking sub aceasta denumire.

    In Budjaka Sozopol , veți găsi unități de cazare sub forma unor complexe rezidențiale de vile și apartamente, cu vedere la mare, piscină exterioară (deși eu personal nu sunt adepta piscinelor, cu atât mai puțin atunci când mă aflu în zona litoralului), parcare gratuită și un balcon de unde sa imi savurez micul dejun și  cafeaua de dimineață, să  privesc răsăritul și pescarii care își etalează talentele în apele liniștite ale mării, în lumina și  soarelui ce răsărea. 

Fiindcă am ales perioada de extra sezon, pretul a fost rușinos de decent și anume 20 de euro pentru o noapte/ apartament pentru 2 persoane.









Din această locație, în decursul a 3 zile, am cautat cele mai frumoase plaje și bineînțeles am vizitat orașul Sozopol si Burgas. 


Doresc să încep prin a face un top al plajelor minunate din aceasta zonă și avem asa:

1. La 60 km de cazare, aproape de granița cu Turcia găsim plaja Lipite Beach

Deși am avut parte de o aventura pe cinste până la această plajă, rămâne preferata mea.

Să aveți în vedere faptul ca Google Maps vă va duce pe un traseu  frumos cu sosele pe langa plaje si mare in 90 % din traseu. Drumurile nu sunt tocmai în cea mai bună stare, pe anumite porțiuni, însa merită să vă aventurați.

 De la soseaua principală am fost direcționați pe un drum neasfaltat, mai degrabă comparat cu un drum forestier, am trecut printre turme de oi, căsuțe din piatra abandonate si păduri tinere. Dacă aveți o mașină cu "garda" joasă, nu vă recomand să urmați acest traseu ( cel cu sageata rosie). Recomand sa introduceți localitatea "Sinemoret"(cea marcata cu cu sageata verde)


Bun, intr-un final, dupa o sesiune de off-road,  am ajuns in parcarea plajei Butamyata Beach (din Sinomoret) cu nisip fin și alb. 



De menționat e faptul că malul mării era cam abrupt, așadar pentru persoanele cu copii mici nu e prea recomandată această plajă. Eram foarte intrigata deoarece nu reușeam să îmi dau seama pe unde duce traseul în continuare spre Lipite Beach. Mi-am îndreptat privirea spre dreapta plajei și am observat cum un bărbat se cațăra pe stâncă ,ca mai apoi sa ajungă pe un platou. În momentul acela m-am descurajat o idee, deoarece pe cât sunt eu de "excursionista" am o mica problemă cu înălțimile și în special cu escaladatul pe stânci. Îmi doream  foarte mult să ajung la Lipite Beach fiindcă făcusem cercetări si mi-a placut neapus de mult ce vazusem prin poze, faptul că e o plajă sălbatică, cu nisip fin,stânci și vegetație multă. Așadar mi-am făcut curaj și am urcat  stânca 🤣. A meritat din plin acest traseu pana la Lipite Beach, deoarece traseul în sine și plaja sunt SUPERBE! 

Stanca escaladata de mine


















2. A doua plaja în topul preferintelor mele este plaja din Duni, care este despărțită de sosea de dune înalte cu nisip fin auriu și maluri line.








3. Plaja din Sozopol, situata chiar în Sozopol, aproape de restaurante și faleza,cât și de centrul istoric.







În cele 3 zile cât am stat în Sozopol , am vizitat și Burgas, un oraș mare și animat, cu restaurante și terase care îți oferă preparate delicioase la prețuri foarte bune și o faleză minunată, numai bună de luat la pas după cină perfectă. 

Așadar, această e prima parte a primei călătorii din Bulgaria. Urmează sa vă relatez și partea a doua a vacanței de la sfârșit de octombrie, mai exact sa va indic alte  plaje si locuri de vizitat de pe litoralul central- nordic al Bulgariei. 

Bulgaria este țara care m-a fermecat datorită plajelor minunate, apei Mării Negre de un albastru turcoaz, peisaje ce te lasa mut/a, istoriei,  ospitalității oamenilor si nu în ultimul rand al mâncării,în special dacă iubești pestele și fructele de mare.

Va urma.



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

CRACOVIA , ORASUL LEGENDELOR!

LACUL COMO, MILANO SI BERGAMO, PARTE A LOMBARDIEI

BARI, CAPITALA REGIUNII ITALIENE APULIA - partea I

MONOPOLI NU E DOAR UN JOC, CHIAR EXISTA!

UNIVERSUL ALBASTRU IN CROATIA - TROGIR, SPLIT SI OMIS - PARTEA I

BASMUL ORASULUI ALBEROBELLO

BOLOGNA , ORASUL "ROSU"